Sleep
Sleep

Aludjon jól, stresszeljen kevesebbet

A kimerültség sérülékennyé teheti Önt az ajakherpesszel szemben, tehát győződjön meg róla, hogy sok pihenéssel védekezik az ajakherpesz ellen. Kövesse ezeket a lépéseket, az igazán mély alvás érdekében.

A stresszhez és a betegségekhez hasonlóan a kimerültség megtépázhatja az immunrendszerét, így könnyű prédává teszi Önt az ajakherpesz kiújulása szempontjából. Miközben számos tényező létezik, amelyek nem összeegyeztethetőek egy jó éjszakai pihenéssel - a stressztől, a zajokon át egészen a nap során túl későn fogyasztott koffeinig - íme néhány tipp, amelyek segítenek Önnek felkészülni egy minőségi alvásra.

A legjobb tippek egy jó éjszakai pihenéshez

1) Teremtsen megfelelő környezetet!

Változtassa hálószobáját tökéletes alvó szobává! A hőmérsékletet tartsa megfelelő szinten (18 C körül), teremtsen sötét és csendes környezetet.

2) Alvásidő előtt csökkentse a technikai eszközök használatának mértékét

Az elektronikai eszközök, mint a mobiltelefonja és a laptopja által kibocsátott kék fény nem csak az elalvási képességét befolyásolja, hanem az alvás minőségét is. A jobb alvás érdekében próbálja már alvás előtt két órával csökkenteni a technikai eszközök használatának mértékét.

3) Ragaszkodjon egy lefekvési rutinhoz

Egy órával alvás előtt vegye lejjebb a fényeket, hogy az agya tudja, hogy ideje lefeküdni. Csináljon valami pihentetőt, mint a könyvolvasás, vagy zenehallgatás, ami segít levezetni a napját.

4) Egyen alvást segítő ételeket

Az olyan ételek, mint a zöldségek, a bab, a sovány fehérjék, és az összetett szénhidrátok lecsendesítik a testet és felkészítik Önt az alvásra. Ne feledje: akár túl éhesen, akár túlzottan telítetten fekszik le aludni, mindkettő megzavarhatja az alvást.

5) Gondosan időzítse a rövid pihenéseket

Napközben egy tíz és 30 perc közötti hosszúságú, rövid pihenés az ideális még délután 3 óra előtt. Ha a pihenés túl hosszú, vagy túl későn iktatja be a nap során, akkor megzavarhatja az éjszakai alvást.

6) Mozogjon napközben!

A mindennapos testedzés segíthet gyorsabban álomba merülni és mélyebben aludni. Ne feledje: a túl későn végzett gyakorlatok este ébren tarthatják, ezért próbálja az aktív tevékenységeket a nap elejére időzíteni.