Periods And Pregnancy
Periods And Pregnancy

Havi ciklusok és terhesség

Tudta Ön, hogy a női szervezet által, a menstruációs ciklus, illetve a terhesség során termelt hormonok szintén előidézhetik az ajakherpesz negjelenését? Bemutatjuk mit tehet, hogy megelőzze az ajakherpeszt havi ciklusa vagy egy terhesség során.

Manapság már a legtöbb nő tudja, hogy mivel jár a havi ciklusa: Ingerlékenység, sírósság és talán még görcsök is. Így talán nem meglepetés, hogy a premenstruációs szindróma (PMS) tüneteihez hozzá adhatunk még egyet: az ajakherpeszt! De aktívan küzdhet ellene, hogy az ajakherpesz váratlanul megjelenjen.

Első lépésként meg kell értenie, hogy miért hajlamos ebben az időszakban az ajakherpesz megjelenésére. Egyetlen szóban összefoglalva: hormonok. A hormonok, amelyek a menstruációs ciklus bizonyos szakaszaiban, csakúgy mint a terhesség alatt jelen vannak a szervezetében előidézhetik az ajakherpesz megjelenését. De a stressz és a kimerültség szintén jelentős kiváltó okok.

Míg a testünk hormonokra adott reakcióját nem tudjuk befolyásolni, azon tudunk változtatni, hogy hogyan kezeljük a stresszt és a kimerültséget, ezáltal, amikor a hormonális változásokra sor kerül, a legjobb formánkban tudunk velük szembe nézni.

Győződjön meg róla, hogy ezekben az időszakokban jól kipiheni magát, és, hogy elvégzi a megfelelő lazító és stresszcsökkentő tevékenységeket, mint a testmozgás, az egészséges étkezés és a pihenés. Ha megtanul meditálni, vagy jógázni, az nagyszerű segítséget nyújt a hormonális változások által okozott stressz kezeléséhez. Szintén hasznos lehet felkeresnie háziorvosát, amennyiben nyugtalannak érzi magát, fájdalma van, vagy a havi ciklusa alatt megfázik.

Amikor terhes, jobban fog figyelni az érzelmi életében felmerülő, új stresszhelyzetekre - nyilvánvalóan előfordul az aggódás, az idegesség, de azt is észreveheti, hogy a pozitívabb érzelmek is kiválthatnak stresszt. Például az izgatottság is okozhat stresszt, amennyiben az a nyugalom és állandóság érzet ellen irányul.

Nagyszerű módszer, hogy felvegyük a küzdelmet ezek ellen a nyugtalanító érzelmek ellen, ha tudatosan figyelünk az érzéseinkre és azok kiváltó okaira. Néha egyszerűen annyi is elég, ha tudatosítjuk magunkban, hogy stresszt élünk meg. A stressz felismerése el is űzheti azt. A légzőgyakorlatok szintén nagyszerűek.

Mint az összes többi kiváltó ok esetében is, a nyugodt lélek és egy egészséges, kipihent test a legjobb védelme lesznek Önnek.